Thursday, August 7, 2008

Pengenalan

Saya hamba Allah yg hina dina ingin mencoretkan serba sedikit ilmu yg ada untuk di kongsi bersama-sama dengan anda .Tujuan saya bukanlah untuk menunjuk nujuk akan kelebihan ilmu hanylah niat ikhlas untuk kita sama sama mempelajarinya. JIka ada tulisan saya ini salah atau menyeleweng silalah beritahu saya agar saya dapat memperbetulkannya untuk kebaikan bersama-sama.
Maksud yg tertera di tulisan Khatamun ( rujuk kat www.dana188.com/khatamun.htm) . Khatamun bermaksud penutup, nubuwwah ialah Kenabian, nabi.
Maksudnya:
Didalam segitiga,
Allahlah tuhan yang satu, tiada sekutu baginya, Muhammad hambanya dan pesuruhnya..
Di Sebelah kanan,
Hadapkan sesuatu yang ditentukan / perlu,
Di Sebelah Kiri,
Maka/sesungguhnya Engkau (Allah) pemberi pertolongan..

Sekian, Wallahu Alam

1 comment:

Unknown said...

Salam sejahtera moga semuanya berads dlm RahmatAllah.
Saya sebagai org awam yg mana baik bidaah(hasanah) untuk kesejahteraan makhluk itu maka akan saya ambil dan selagi hidup apa sahaja kita lakukan itulah amalan:- Qalbi,lisan,perbuatan jikapun tiada dalam Hadis apa salahnya jika untuk kbaikan..cuma yg membezakan adalah sejauh mana kefahaman firman Allah :-AfdalluZikri Faal lam annahu Laailahaailallah "sebaik zikir ketahuilah/fahamilah makna zikir itu.maka apa sahaja yg kita amalkan atau takdir kita terima sudah pasti selamat dari jatuh syirik sebab zikir itulah yg jadi pedoman untuk kita dgn syarat kita faham.
Maka jgnlah semudahnya kita labelkan bidaah itu bole jadi kafir.
Wallahualam.